pondělí 29. ledna 2018

Pondělí 29.leden 2018

Pondělí 29.leden 2018

Bez naděje od Colleen Hoover

Originální název : Hopeless
Žánr: Literatura světová, Pro ženy, Romány
Vydáno: 2014
Nakladatelstvi : Yoli
Počet stran : 384
Překlad do češtiny : Soňa Šedivá
Vazba knihy : Paperback

Koupit knihu zde: 
http://www.yoli.cz/post/158521409831/kniha-bez-nadeje

Trailer ke knize: 
https://www.youtube.com/watch?v=XYITxVk-oP0

Anotace : 

Je lepší zjistit pravdu, nebo věřit lžím?

Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly.

Holder ji uchvátí i vyděsí už během první
ho setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.





Když konečně ťukla na klávesnici pokladny, aby dokončila transakci, využila jsem toho a nenápadně se ohlédla. Chtěla jsem se ještě jednou podívat na kluka, kterého nechávají v klidu nohaté blondýny. Díval se do otevřené peněženky a smál se. Sotva mi na něj padl zrak, všimla sem jsem si tří věcí:

1) Těch dokonale bílých zubů, které se zablýskaly v uličnickém úsměvu.
2) Dolíčků, které se mu dělaly mezi koutky rtů a tvářemi, když se smál.
3) Motýlků ve vlastním břiše.

Anebo jsem chytila střevní chřipku.


Zkoušky osudu sráží člověka na kolena, ale tam má na vybranou, jestli si očistí špínu a půjde dál, a možná se pak ještě víc narovná. Nejspíš mě tohle v životě čeká ještě mockrát, ale teď už vím, že nezůstanu v prachu na zemi. 



Můj názor na knihu: 

Předně se autorka zajímá hodně zajímavým tématem a to je znásilnění a sebevražda, pocit beznaděje a pocit bolesti v sobě na kterou se zapomnělo ale časem vyjde najevo. 

Kniha je plná tajemství, které postupem čtení knihy vyjdou najevo a čtenáře to nahlodne už u první kapitoly která se překlene ve druhé aneb co se stalo před 2. měsíci. 

Sky a Holdena sem si zamilovala hned od začátku knihy. Sky má nejlepší kamarádku Six, která jí opouští protože odjede na školu. Tím pádem se Sky rozhodne, že půjde do školy doteď měla doma jen domácí učení od svojí Mamky. Cítí v sobě bolest ale pořád nemůže přijít na to proč a proto se setkává potají s Graysonem, který je jednou z docela podstatných postav jak první tak druhé knihy, nechá se od něj osahávat ale nic u toho necíti.

Nastoupí do školy a tam se seznámí s Breckinem, který se stane jejím nejlepším kamarádem na škole, zjistíme že je to gay :-) Tenhle kluk mě svými vtipy opravdu bavil a co víc je to knihomol :-)

Sky se seznamuje při nákupu s Holdenem, který na ni kouká jak kdyby ji znal ale po zjištění jejiho jména je očividné, že se spletl. Začnou se náhodně potkávat a Sky se na něj začne vyptávat, zjišťuje, že má ve škole hodně spatnou pověst a že je to násilník, který mlátí gaye. Opak je pravdou nevěřte všemu co se povídá. 

Jak to u těchhle knih bývá sbližují se čím dál víc a víc, tráví spolu hromadu času a zamilují se do sebe. Postupem času si Sky začne vybavovat svoje dětství, které je zásadní pro tuhle knihu a na konci se nám dostanou odpovědi proč je první kapitola první. 

Na knížkách mě vždycky fascinovalo, jak pár kapitol dokáže shrnout a popsat velkou část života hrdinů.
Škoda,že ve skutečném světě nemůžete přeskočit ty kapitoly, které číst nechcete a nalistovat si něco, co líp vyhovuje vaší náladě. Život se nedá rozdělit do kapitol .... jen do minut.
Všechny události jsou nahromaděné do různých minut, ale ty jsou jedna po druhé, bez prázdných stránek nebo zarážek na konci úseku. 
Musíte žít dál bez ohledu na slova a pravdy, které vás zasypávají jako lavina a nenechají vás ani popadnout dech.
Potřebovala jsem konec kapitoly. 
Potřebovala jsem chytit dech, ale netušila jsem jak to mám udělat. 

HhO
Holder vám sice na začátku příjde násilný a ke Sky se bude chovat hnusně ale počkejte si na vysvětlení protože já sem si ho zamilovala za to jaký on je a ve druhém díle který je ještě lepší než první ( z Holderova pohledu ) se dozvíte proč . Se Sky se k sobě šíleně hodí už jenom kvůli tomu, že mají v sobě blízko kvůli bolesti, kterou oba dva mají uvnitř duší. 

Za mě fakt nádhernej příběh, pokud máte rádi romantiku s tajemstvím tak do ní určitě běžte, Colleen Hooverová opravdu umí psát, těším se na další její knihu. 

" Když jsem si celý ty roky představoval, jaký by to bylo, kdybych tě našel .... nikdy by mě nenapadlo, že mi nakonec poděkuješ za to, že jsem tě ztratil. "






★★★★★
5*/5*

Díky, že jste ke mě zavítaly :-)







Žádné komentáře:

Okomentovat

Pondělí 29.leden 2018